Commissies

Een commissie binnen de vereniging is een groep van vrijwilligers met een bepaalde taak die zij gezamenlijk uit proberen te voeren. Een commissie wordt doorgaans door het bestuur ingesteld om een bepaalde taak te verrichten ten behoeve van de vereniging, beleid, doelstelling of een ander specifieke doelgroep. De achterliggende gedachte van het opzetten van een commissie is om op gestructureerde wijze taken top-down te delegeren en effectief te laten verrichten door meer vrijwilligers.
Een commissie kan voor een bepaalde tijd worden geïnstalleerd. Na vervulling van het doel of na een bepaalde periode of project worden de commissieleden dan gedechargeerd uit de commissie (bijvoorbeeld een jubileumcommissie). Echter kent TAVV meer commissies welke bedoeld zijn voor onbepaalde tijd (bijvoorbeeld de kantinecommissie). Binnen TAVV valt de verantwoording van bijna alle commissies onder het bestuur. Een bestuurslid neemt zitting of houdt zich bezig met een bepaalde commissie. De verantwoording van de kascontrolecommissie valt onder de ALV. Een verzoek tot oprichting van een commissie voor een bepaald doel dient  altijd schriftelijk (onderbouwd) ingediend te worden bij één van de bestuursleden. TAVV kent momenteel de volgende commissies:
    • Seniorencommissie
    • Jeugdcommissie
    • Technische commissie
    • Activiteitencommissie
    • Toernooicommissie
    • Onderhoudscommissie
    • Sponsorcommissie
    • Jubileumcommissie (inactief)
    • Kantinecommissie
    • Ledenadministratie

 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!